תקנון שירותי נסיעה אחרים
חבילות ספא
השירותים הכלולים בחבילה מסופקים על ידי הספק הספציפי (אתר הספא או המלון) ממנו הוזמנה החבילה, ולפי הפרטים שבהזמנה. הספק, והוא בלבד, אחראי על מתן השירותים בפועל, טיבם, רמתם וכיו"ב. יש לבצע את כלל הזמנות הטיפולים, לפחות 20 יום לפני ההגעה לאתר הספא. ישראייר לא תישא באחריות במקרים בהם לא בוצעה הזמנה כאמור וכתוצאה מכך לא קיבל הנוסע טיפולים רפואיים באתר הספא. עוד מובהר לנוסע כי יתכן ובשל מגבלותיו הרפואיות, לא יתאפשר לו לממש השירותים שרכש כולם או חלקם. על הנוסע להיבדק מראש ולוודא כי מצב בריאותו מתאים לקבלת טיפולים. ישראייר לא תהיה אחראית בשום צורה ואופן למקרה בו לא יכול הנוסע לממש את שירותי הספא, כולם או מקצתם, כתוצאה מאי מילוי תנאי זה או אחר למתן השירותים. אנו ממליצים לנוסע להצטייד בתעודות רפואיות, צילומים ומכתב מהרופא המטפל (בשפה האנגלית). בנוסף, ברוב אתרי הספא, ייבדק הנוסע ע"י רופא מוסמך שיקבע תוכנית אישית המתאימה למצב בריאותו ו/או רצונותיו. בדיקה זו, תיערך למחרת יום הגעת הנוסע לאתר הספא. אנו מבקשים להפנות את תשומת לב הנוסע לכך, כי בדיקות אינן מתקיימות בימי א' וחגים מקומיים. יודגש, כי במקרים בהם על פי חוות דעתו של הרופא באתר הספא, לא יוכל הנוסע לקבל טיפול מסוים או טיפולים בכלל וכתוצאה מכך יחליט הנוסע לבטל את שהותו באתר הספא, יחולו על הנוסע כל ההוצאות הכרוכות בביטול שהותו ובחזרתו לישראל. הטיפולים ניתנים במרכז הספא של המלון או בקרבתו. אין טיפולים בימי ההגעה, העזיבה, ימי שבת, א' וחגים מקומיים. לא יינתנו החזרים בגין טיפולים שלא מומשו, מכל סיבה שהיא, אלא אם הדבר נבע ממעשה או מחדל של ישראייר.
מניין ימי החבילת נופש/ספא/טוס וסע וטיול מאורגן
במניין ימי החבילת נופש/ספא/טוס וסע וטיול מאורגן (להלן: "החבילה") נכללים יום היציאה מהארץ ויום החזרה לארץ, וזאת בהתאם ללוח הזמנים ומועדי הטיסות של חברות התעופה השונות. ימי החבילה נמנים החל מיום יציאת הנוסע מהארץ ועד ליום שובו ארצה, גם כאשר היציאה מהארץ הינה בשעות אחה"צ או הערב והחזרה לארץ בשעות הבוקר המוקדמות. בכל מקרה שבו יתווספו ימים למניין ימי החבילה שיצריכו תוספת של לילה במלון, בשל שינוי בלוח זמני הטיסות או שינויים בלתי צפויים אחרים בחבילה, יחויב הנוסע בתשלום נוסף בהתאם לעלות בפועל שתתווסף לישראייר. ייתכנו מקרים בהם יופחתו מספר ימי החבילה בשל שינוי בלוח זמני הטיסות או שינויים בלתי צפויים אחרים בחבילה מסיבות שאינן תלויות בישראייר והנוסע לא יהיה זכאי להשבה כלשהי.
נציג הספק המקומי בחו"ל
בחלק מאזורי הנופש נמצאים נציגים ישראלים שהם עובדים המועסקים על-ידי ספקים מקומיים בחו"ל. אין ישראייר אחראית לנציגים אלה, או מי מהם, לרבות, פעולותיהם ו/או מעשיהם ו/או להבטחותיהם.
העברות
העברות הנוסע מנמל התעופה למלון ובחזרה, מתבצעות באמצעות אוטובוס או מיני-ואן או מונית מאספים (להלן – "ההסעה"), ועל כן, יתכן כי הנסיעה תתארך עקב איסוף/הורדת נוסעים נוספים בבתי מלון שונים ו/או עומסי תנועה ו/או עיכובים במעברי הגבול אשר עליהם אין לישראייר כל שליטה. בחלק מבתי המלון אין באפשרות ההסעה להוריד/לאסוף את הנוסעים מפתח בית המלון, אלא במיקום אחר, המצוי בקרבת בית המלון. ההסעה לא תמתין לנוסעים מאחרים, ונוסע שלא יגיע במועד שנקבע למקום האיסוף, יישא בתוצאות ובהוצאות הכרוכות בכך. יודגש, כי על הנוסע לוודא מראש לאיזו טיסה הוא רשום ומה שעת ההסעה שנקבעה עבורו. בכל מקרה, ישראייר אינה יכולה להיות אחראית לתקינות ו/או תחזוקת ההסעות ואיכות השירות בעניין זה. בנוסף, אין ישראייר מתחייבת כי ההסעה תהיה ממוזגת ו/או כי המיזוג יפעל ו/או יהיה תקין. האוטובוסים, המוניות והמיני-ואנים המקומיים, המשמשים להעברות רגילות, אינם מותאמים לנוסעים הנדרשים לכיסא גלגלים. על כן, וככל שיש צורך בהזמנת רכב המותאם לנוסע הנדרש לכיסא גלגלים, על המזמין להודיע על כך לישראייר כבר בעת ביצוע ההזמנה, ויחוייב בתוספת תשלום שתחול על הנוסע.
סיורי בחירה
סיורי הבחירה נמכרים ומבוצעים על ידי ספקים מקומיים ו/או נציגים מטעמם בעת ביצוע ההעברות ו/או בבתי המלון, לפי הזמנה פרטנית של הנוסע, ואינם כלולים במחיר החבילה הנרכשת, כך שיהיו כרוכים בתשלום נוסף ישירות לנציג הספק המקומי שמארגן סיורים אלו (או לנציגים מטעמו). לישראייר אין כל חלק בסיורי בחירה אלו והיא אינה נושאת באחריות מכל מין וסוג שהוא, בגין סיורי בחירה אלו ו/או לכל הקשור בהם. למען הסר ספק, ומבלי לפגוע בכלליות האמור לעיל, מוסכם על הנוסע כי כל פעילות ספורטיבית או אחרת שתיעשה על ידו ו/או על ידי אחרים, במישרין ו/או בעקיפין, במהלך שירותי התיירות שנרכשו על ידו, תיעשה על אחריותו האישית בלבד (אף אם השירות מוצע במסגרת השירותים שנרכשו), וכל נזק או פגיעה בעקבות ביצוע הפעילות הנ"ל, לא יהוו הצדקה לביטול ו/או שינוי ההזמנה.
השכרת רכב
נוסע אשר ברצונו לשכור רכב דרך ישראייר, יבצע הזמנה שתועבר לספק חברת ההשכרה בארץ או בחו"ל. תפקידה של ישראייר מתמצה בהוצאת שוברי ההזמנה כהלכה, על מנת לקשר בין השוכר לבין ספק חברת ההשכרה בארץ או בחו"ל. השכרת רכב הינה בהתאם לתנאי חברת ההשכרה ממנה מושכר הרכב על ידי הנוסע וביצוע ההזמנה הינו באחריות חברת ההשכרה בלבד וכפוף לתנאי חברת ההשכרה. באחריות הנוסע לקרוא את התנאים המופיעים על גבי שובר השכרת הרכב. לגבי השכרת רכבים בחו"ל, על הנוסע לבדוק בקפידה אילו שירותים כלולים בחבילה מאחר ויתכנו מצבים בהם יחולו על הנוסע חיובים בגין שירותים נלווים נוספים, שאינם כלולים במחיר ההשכרה ואותם יהיה על הנוסע לשלם ישירות לספק בחו"ל. בטרם ביצוע ההזמנה להשכרת רכב, באחריות הנוסע לעדכן את ישראייר באשר לגילו ובפרט אם גילו נמוך מ-25 שנים, כיוון שברוב המדינות יש תוספת תשלום לנהגים עד גיל 25, בגין ביטוח נהג צעיר. על הנוסע (הרשום בשובר) להצטייד בכרטיס אשראי בינ"ל על שמו וברישיון נהיגה ישראלי ביחד עם רישיון בינ"ל, כשהם תקפים ופרטיהם זהים. במועד ביצוע ההזמנה, על השוכר להקפיד למסור את שעת הגעתו המשוערת לתחנת ההשכרה. הרכב המוזמן יישמר עבורו עד שעתיים משעת ההגעה המצוינת על גבי שובר ההשכרה. על השוכר לוודא מראש, כי לא חלות הגבלות לגבי מסלול הנסיעה המתוכנן שלו, כגון: כניסה לארצות, מעבר על גבי מעברות וכדומה. שובר ההשכרה תקף אך ורק בתחנת ההשכרה המצוינת על גבי השובר, ורק בתאריך ובשעה הנקובים בו לצורך איסוף הרכב, כפי שנקבע מראש בישראל.
יום השכרה: הינו בן 24 שעות (או כל חלק מהן) מרגע קבלת הרכב המושכר. על כל איחור בשעת החזרת הרכב, או הארכת השכירות של הרכב מעבר למספר ימי השכירות שהוזמנו ושולמו מראש, יחולו חיובים נוספים בהתאם למחירון המקומי של חברת ההשכרה, בתוספת ביטוחים ותשלומי חובה מקומיים. חלה חובה להחזיר את הרכב המושכר במסגרת שעות העבודה של תחנת ההשכרה על מנת שחוזה ההשכרה ייסגר בנוכחות הנוסע. במקרה של איסוף ו/או החזרת הרכב שלא בשעות העבודה, יחויב הנוסע בתשלום נוסף במקום.
גיל השוכר: נהוג לקבוע גילאי מינימום ומקסימום. הללו משתנים ממדינה למדינה ויש לבררם בעת ביצוע ההזמנה.
איסוף הרכב: על השוכר להצטייד ברישיון נהיגה ישראלי ובינלאומי ברי תוקף לשנה ממועד איסוף הרכב, כרטיס אשראי בינ"ל ודרכון על שמו. פרטי כרטיס האשראי ימסרו כביטחון לביצוע יתרת התשלום, להחזרת הרכב במצב תקין ובמועד שנקבע בשובר ההשכרה. לא יתקבל פיקדון במזומן.
שובר ההשכרה: תקף אך ורק כלפי שוכר הרכב (בעל השובר), לפי הפרטים המופיעים בו (חברת ההשכרה, תחנת ההשכרה, תאריך, שעה, קבוצת רכב וכד') ואשר צוינו על גביו מראש בישראל. כל שינוי בפרטים המופיעים על גבי השובר הינם באחריותו הבלעדית של השוכר. הנפקתו של השובר הינה הוכחה לביצוע ההזמנה בלבד ואינה מהווה חלק מחוזה השכירות אשר נחתם בין חברת ההשכרה לבין שוכר הרכב. תנאי החוזה אשר נחתמו בחו"ל מול חברת ההשכרה הם המחייבים. ימי השכירות המופיעים על גבי השובר אינם ניתנים לפיצול להשכרות נפרדות. אובדן השובר הינו באחריות השוכר בלבד. יש לשים לב לתשלומים שאינם כלולים במחיר ההשכרה ואותם יש לשלמם בחו"ל (כגון דלק, מיסים מקומיים, ביטוחים, נהגים נוספים, מושב בטיחות לתינוק וכד').
סוג רכב: חברת ההשכרה אינה מתחייבת לספק רכב מדגם מסוים, אלא מקבוצת רכבים מסוימת בלבד. כל קבוצה מכילה מספר סוגים של כלי רכב הניתנים לשינוי מעת לעת ע"י חברת ההשכרה.
כיסוי ביטוחי CDW: הנו ביטוח לכיסוי נזקים שנגרמו (ככל שנגרמו) לרכב השכור, תוך שהשוכר יישא בתשלום השתתפות עצמית ראשונית במקרה של נזק.
כיסוי ביטוחי TP: הנו ביטוח לכיסוי נזק שנגרם כתוצאה מגניבת הרכב השכור, תוך שהשוכר יישא בתשלום השתתפות עצמית ראשונית במקרה של נזק כאמור. אנו מפנים את תשומת לב הנוסע לכך, שהכיסויים הביטוחיים לעיל, אינם מכסים נזק שייגרם למרכב התחתון של הרכב ולצמיגים. במקרה של תאונה או גניבה או קרות אירוע אחר הקשור ברכב השכור, על שוכר הרכב לפעול בהתאם להוראות חברת ההשכרה ממנה שכר את הרכב.
שינויים וביטולים: בגין כל שינוי שיבוצע בהזמנה של השכרת רכב, יונפק שובר חדש. לא יינתנו החזרים עבור ניצול חלקי של השובר. נהגים נוספים (מעבר לשוכר) יירשמו בתשלום נוסף על פי תנאי חברת ההשכרה לאחר הצגת דרכון ורישיון ישראלי ובינלאומי על שמם בלבד, ובתנאי שלא יחולו עליהם מגבלות גיל, וותק ורישיון. כל התחייבות ו/או הבטחה בעל פה להחזר כספי אשר ניתנה על ידי גורם זה או אחר בחו"ל, איננה מחייבת את ישראייר.
שירותי חניה: ישראייר אינה אחראית לשום נזק ו/או אובדן שיגרמו לרכב ו/או לרכוש הנמצא בו וכן לא תישא בתשלום ו/או הוצאה הנובעת או קשורה למתן שירותי חניה על-ידי ספקי השירותים ו/או לנסיעה בכבישי אגרה.
חילוקי דעות: ישראייר לא תשמש ככתובת לתביעות משפטיות כנגד חברת ההשכרה. מקום השיפוט בין השוכר לחברת ההשכרה יהיה כפי שיקבע בחוזה שבין השוכר לבין חברת ההשכרה בחו"ל כאמור, וככל שלא יירשם, יהיה מקום השיפוט בארץ היעד בלבד. קבלת השובר ומימושו על ידי השוכר מהווים את הסכמתו לתנאים המצוינים בפרק זה לעיל ובתקנון זה בכלל. מקום השיפוט בכל תלונה כנגד ישראייר יהיה כאמור בפרק "דין ושיפוט" שבתקנון זה להלן.
בתי מלון
במרבית בתי המלון בארץ ובחו"ל גילו של לפחות אחד מהנוסעים בהזמנה חייב להיות מעל גיל 21, אחרת לא יתקבלו הנוסעים במלון והעלויות הכרוכות בכך יחולו על הנוסעים בלבד. בנוסף לכך שמורה הזכות לישראייר שלא להחזיר לנוסעים את מחיר המלון והאחריות לנזקים שיגרמו לישראייר תחול על הנוסעים בלבד. פרטי המלון המבוקש הינם בגדר בקשה בלבד וישראייר אינה מחויבת בכך, כל עוד לא נתקבל אישורו הסופי של ספק המלון. במידה ולא יתקבל אישור מהמלון המבוקש, יוצעו לנוסע אלטרנטיבות שונות בהתאם למה שיוצע על ידי ספק המלון. עם קבלת האישור למלון, תימסר לנוסע הודעה על כך. במידה והנוסע מתכוון להגיע למלון לאחר השעה 18:00, יש להודיע על כך לישראייר מראש, בעת ביצוע ההזמנה, או לחילופין, הנוסע יכול להודיע מראש בעצמו למלון שפרטיו רשומים על גבי השובר שקיבל מישראייר, אך אם לא תימסר ההודעה מראש, ישראייר לא תישא באחריות כלשהי במקרה שלא יישמר חדר עבור הנוסע. במידה וסדרי נסיעתו של הנוסע השתבשו באופן שיגרום להגעה מאוחרת, הוא יהיה אחראי להודיע על כך ישירות למלון, תוך שמירת שם העובד/ת בקבלה, לו/ה נמסרה ההודעה לגבי ההגעה המאוחרת. יובהר, כי דירוג בתי המלון נקבע על ידי רשויות התיירות המקומיות ו/או ספקים מקומיים (כפי שלדוגמה קיים באנגליה), והכל על-פי הקריטריונים המקובלים באותו מקום. ישראייר תעשה כל שביכולתה לאכסן את הנוסע בבית המלון שהוזמן על ידו במקור, ואולם יתכנו שינויים בשל רישום יתר שמבוצע לעיתים על ידי בתי המלון ו/או ספקי המלון ו/או בשל סיבות אחרות שאינן תלויות בישראייר. מודגש בזאת, כי זהות בית המלון, להבדיל מרמתו המובטחת, איננה חלק מההתחייבויות של ישראייר, כאשר יתכנו שינויים של "הרגע האחרון" גם לאחר שהנוסע התחיל במסע, וזאת מסיבות שאין לישראייר שליטה עליהן. במקרה שבו לא תהיה אפשרות לספק את המלון שהוזמן כאמור, ישראייר ו/או בית המלון הרלוונטי ו/או ספק המלון שומרים לעצמם את הזכות להסדיר מלון חלופי עבור הנוסע, באותו אזור או באזור אחר, ובתנאי שבית המלון יהיה ברמה דומה לזה שהוזמן במקור. במקרה של העברה למלון בדרגה נמוכה יותר יזוכה הנוסע בהפרש המחיר, במידה וקיים לפי התמחור של ישראייר, ובתנאי שספק המלון ו/או בית המלון המקורי ישיבו לישראייר את העלות המלאה עבור הלינה במלון המקורי. בהוצאות ההעברה למלון החלופי יישאו המלון ו/או הספק בחו"ל ו/או הנוסע בלבד, בהתאם לנסיבות המקרה. לצורך קבלת החדר בבית המלון, יידרש הנוסע להפקיד פרטי כרטיס אשראי בינלאומי כעירבון. שעת הכניסה לחדרים ופינויים הנה על-פי מדיניות כל מלון ומלון, ולרוב הכניסה הינה החל מהשעה 15:00 ופינוי עד השעה 10:00 בבוקר, וזאת על מנת לאפשר לעובדי המלון לארגן את החדרים עבור האורחים הבאים – והכל, בלי קשר למועדי הטיסות ולכן יתכנו מקרים שבהם הנוסע יאלץ להמתין עד לקבלת החדר/ים או לאחר פינוי החדרים, בהתאם לשעות הנ"ל. האכסון בבתי המלון יהיה בחדרים זוגיים עם מיטה כפולה או שתי מיטות נפרדות, כפי שיקבע על ידי בית המלון הרלוונטי. אין באפשרות ישראייר להתחייב לסוג המיטה מראש, אף אם הנוסע ביקש מראש סוג מסוים. יתכן כי חדר ליחיד יהיה קטן יותר מחדר זוגי. נוסע המעוניין בחדר ליחיד חייב להזמינו מראש בארץ תמורת תשלום נוסף. ישראייר אינה מתחייבת לקבל או לאשר הזמנת חדר ליחיד לכל נוסע שיבקש זאת. במקרה של הזמנת חדר ל-3 אורחים, תיתכן אפשרות שתוכנס מיטה או מיטות נוספות (לעיתים מיטה מתקפלת או ספה נפתחת) לחדר זוגי, והכל לפי שיקול דעתו הבלעדי של בית המלון. יובהר, כי לישראייר אין כל אפשרות להבטיח חדר גדול יותר במקרה זה. בארה"ב וקנדה הנוהג הוא שבתי מלון מספקים חדר עם 2 מיטות בלבד, לרוב 2 מיטות זוגיות. משפחה בת 3-4 נפשות המבקשת חדר אחד, תתאכסן בחדר עם שתי מיטות כמוסבר לעיל, לפחות אחת מהן תהיה זוגית ולא תוכנס מיטה נוספת לחדר. אם יתגלה כי בעת ביצוע ההזמנה נוסע מסר מידע שגוי על גילו של ילד בחדר הורים על מנת לקבל מחיר מוזל יותר, הוא יחויב מיידית על ידי בית המלון או ספק המלון או על ידי ישראייר, בתשלום מחיר מלא עבור הילד, על פי מחירון המלון, גם אם הדבר התגלה לאחר שובו של הנוסע ארצה, וללא אפשרות לקבל החזר. בבתי מלון אין זהות מושלמת בין החדרים, לרבות מבחינת רמתם ו/או גודלם ו/או תכולתם. יתכנו מקרים שבהם יקבלו נוסעים חדרים "פחות טובים" מחדרים שקיבלו נוסעים אחרים, ובכל מקרה, שיבוץ הנוסעים בחדרים נעשה על ידי הנהלת המלון ובאחריותה ואין הדבר בשליטת ישראייר. לא ניתן להבטיח קומה, נוף מסוים, אגף, מיקום בקומה, סוג חדר מסוים, חדר עם מקלחת או אמבטיה או קבלת חדרים עם דלת מקשרת. במספר בתי מלון קיימים בנוסף לבניין המרכזי גם אגפים שונים, וילות ובונגלוס, המהווים חלק בלתי נפרד מהמלון, ואין ישראייר יכולה להבטיח שהנוסעים ישתכנו בבניין המרכזי. בארצות רבות, בתי המלון או חלקם, אינם בהכרח ממוזגים. בבתי מלון ממוזגים, ישראייר אינה מתחייבת שהמיזוג יפעל בצורה מושלמת ו/או כי לא יהיו תקלות במערכת מיזוג האוויר. בבתי מלון ממוזגים תיתכן הפסקת פעילות המזגן בחודשים מסוימים ו/או בשעות מסוימות וזאת על-פי נוהגי המלון ו/או בהתאם לתקנות האנרגיה בכל מדינה (כפי שקיים לדוגמא בטורקיה או ביוון). השיבוץ בחדרים, תחזוקת, תקינות ו/או הפעלת מערכות, שירותים ומתקנים במלון לרבות מעלית, מזגנים וכיו"ב, כמו גם, זמינות ו/או איכות ו/או טיב השירותים והמזון הניתנים במלון, וכן, קיומם של שיפוצים מכל סוג שהוא, המתבצעים במלון ו/או בחדרים ו/או בסביבתם, רעש במלון ו/או בסביבתו הנגרם מרחוב סואן, תחנת רכבת ושדות תעופה ו/או עקב עבודות ברחוב או בסביבה וכל מטרד אחר במלון – כל אלה אינם בשליטת ו/או בהשפעת ישראייר ולפיכך אינם באחריותה, כי אם באחריות המלון בלבד. חלק מהשירותים המוצעים על-ידי בית המלון הינם עונתיים ואינם פועלים בכל ימות השנה, ובכל אופן, הנהלת בית המלון המוזמן רשאית לסגור מתקנים ו/או להפסיק מתן שירותים, על פי שיקול דעתה הבלעדי ואין לישראייר כל אחריות למצבים אלה. יודגש, כי לא חלה על הנהלת המלון חובת דיווח על עצם קבלתה של החלטה כאמור, ולא תתקבל כל טענה בדיעבד, בגין היעדר יכולת ניצול מתקן ו/או שירות כלשהו וישראייר לא תהא אחראית לתלונות במידה ואחד מהשירותים במלון לא היה פעיל. דרישות מיוחדות לעניין חדרים בבתי מלון, לרבות בנוגע לנושאים המפורטים לעיל, לא יחייבו את ישראייר, אלא אם ישראייר אישרה דרישות אלו בכתב ומראש לנוסע, באופן מפורש. בקשה לספק עריסת תינוק לחדר, הינה בגדר בקשה בלבד וביצועה בפועל הינו באחריות המלון ובהתאם לאפשרויותיו של המלון בלבד. בחלק מבתי המלון נדרשת בגין העריסה תוספת תשלום ישירות למלון. בשום מקרה, ישראייר לא תהיה אחראית על תוכן הפרסומים המופיעים באתר האינטרנט של המלון ו/או סוכנויות נסיעות אחרות ו/או חברות תיירות אחרות. במרבית בתי המלון (גם במלונות על בסיס הכל כלול), נדרש תשלום נוסף ישירות למלון עבור שירותים מיוחדים ועבור השימוש במתקנים ו/או שירותים כמו סאונה, מסאג', חדר כושר, מגרשי טניס, ספורט ימי, הזמנת סרטים, אינטרנט, מיני בר, אלכוהול תוצרת חוץ, מיצים טבעיים, כספת, חניה, שמשיות ומגבות לבריכת שחייה וכד', ולכן, בטרם השימוש במתקנים ו/או שירותים שאינם כלולים באופן מפורש בהזמנה, על הנוסע לברר במלון, האם השימוש בהם כרוך בתשלום נוסף, שכן, ישראייר לא תהיה אחראית לדרישות תשלום בגין השימוש בשירותים אלה, והנוסע יחויב בתשלום עבורם. במלונות על בסיס הכול כלול, שירותי אוכל ושתייה ניתנים עד השעה 23:00 ומעבר לשעה זו יחויב הנוסע בגין שירותים אלו. ייתכן כי המלון ישנה את תנאי הכול כלול ושירותים מסוימים במלון יהפכו לכרוכים בתשלום ללא כל הודעה מוקדמת של המלון. בתי המלון בחו"ל גובים ישירות מהנוסע מס עירוני (אשר משתנה ממדינה למדינה ונע בין 1 ל-4 אירו ללילה לנוסע) ולישראייר אין כל קשר בנוגע לכך. מבלי לגרוע מזכותה של ישראייר לסרב לדרישות הנוסע, יצוין, כי אם בזמן השהיה בחו"ל מתעורר הצורך בשינוי או ביטול הקשור להזמנה, על הנוסע לפנות לישראייר, וזאת בהתאם לדרישת ספקי המלונות בחו"ל. שינוי או ביטול שלא ייעשה כפי האמור לעיל, אלא ייעשה ישירות ע"י הנוסע מול בית המלון, עלול שלא להיות מוכר כביטול המזכה בהשבה, והרי שהנוסע יחויב בכל סכום שבו תחויב ישראייר בגין שירות שלא בוטל/שונה כנדרש ובנוסף לכך, יחויב הנוסע בהוצאות טיפול. ביצוע הזמנה לבתי מלון בישראל מותנה בגיל מינימום 21 או לפי תנאי המלון. אורחים מתחת לגיל 21 חייבים בליווי מבוגר (מעל גיל 21). אם חלילה נתקל מי מהנוסעים בבעיה במלון, עליו לפנות בזמן אמת להנהלת המלון ו/או לסוכנות הנסיעות ו/או לישראייר, ובמידה ולא יעשה כן, לא יתקבלו תלונות על כך לאחר חזרתו ארצה.
בעת הזמנת חדר נגיש לנכים במלון (Accessible לדוגמא), יש להציג בעת הכניסה למלון תעודת נכה בתוקף, על שם האורח.
מובהר כי השהות במלון הינה לבני 18 או ביחד עם בני 18 ומעלה.
השירותים הכלולים בחבילה מסופקים על ידי הספק הספציפי (אתר הספא או המלון) ממנו הוזמנה החבילה, ולפי הפרטים שבהזמנה. הספק, והוא בלבד, אחראי על מתן השירותים בפועל, טיבם, רמתם וכיו"ב. יש לבצע את כלל הזמנות הטיפולים, לפחות 20 יום לפני ההגעה לאתר הספא. ישראייר לא תישא באחריות במקרים בהם לא בוצעה הזמנה כאמור וכתוצאה מכך לא קיבל הנוסע טיפולים רפואיים באתר הספא. עוד מובהר לנוסע כי יתכן ובשל מגבלותיו הרפואיות, לא יתאפשר לו לממש השירותים שרכש כולם או חלקם. על הנוסע להיבדק מראש ולוודא כי מצב בריאותו מתאים לקבלת טיפולים. ישראייר לא תהיה אחראית בשום צורה ואופן למקרה בו לא יכול הנוסע לממש את שירותי הספא, כולם או מקצתם, כתוצאה מאי מילוי תנאי זה או אחר למתן השירותים. אנו ממליצים לנוסע להצטייד בתעודות רפואיות, צילומים ומכתב מהרופא המטפל (בשפה האנגלית). בנוסף, ברוב אתרי הספא, ייבדק הנוסע ע"י רופא מוסמך שיקבע תוכנית אישית המתאימה למצב בריאותו ו/או רצונותיו. בדיקה זו, תיערך למחרת יום הגעת הנוסע לאתר הספא. אנו מבקשים להפנות את תשומת לב הנוסע לכך, כי בדיקות אינן מתקיימות בימי א' וחגים מקומיים. יודגש, כי במקרים בהם על פי חוות דעתו של הרופא באתר הספא, לא יוכל הנוסע לקבל טיפול מסוים או טיפולים בכלל וכתוצאה מכך יחליט הנוסע לבטל את שהותו באתר הספא, יחולו על הנוסע כל ההוצאות הכרוכות בביטול שהותו ובחזרתו לישראל. הטיפולים ניתנים במרכז הספא של המלון או בקרבתו. אין טיפולים בימי ההגעה, העזיבה, ימי שבת, א' וחגים מקומיים. לא יינתנו החזרים בגין טיפולים שלא מומשו, מכל סיבה שהיא, אלא אם הדבר נבע ממעשה או מחדל של ישראייר.
מניין ימי החבילת נופש/ספא/טוס וסע וטיול מאורגן
במניין ימי החבילת נופש/ספא/טוס וסע וטיול מאורגן (להלן: "החבילה") נכללים יום היציאה מהארץ ויום החזרה לארץ, וזאת בהתאם ללוח הזמנים ומועדי הטיסות של חברות התעופה השונות. ימי החבילה נמנים החל מיום יציאת הנוסע מהארץ ועד ליום שובו ארצה, גם כאשר היציאה מהארץ הינה בשעות אחה"צ או הערב והחזרה לארץ בשעות הבוקר המוקדמות. בכל מקרה שבו יתווספו ימים למניין ימי החבילה שיצריכו תוספת של לילה במלון, בשל שינוי בלוח זמני הטיסות או שינויים בלתי צפויים אחרים בחבילה, יחויב הנוסע בתשלום נוסף בהתאם לעלות בפועל שתתווסף לישראייר. ייתכנו מקרים בהם יופחתו מספר ימי החבילה בשל שינוי בלוח זמני הטיסות או שינויים בלתי צפויים אחרים בחבילה מסיבות שאינן תלויות בישראייר והנוסע לא יהיה זכאי להשבה כלשהי.
נציג הספק המקומי בחו"ל
בחלק מאזורי הנופש נמצאים נציגים ישראלים שהם עובדים המועסקים על-ידי ספקים מקומיים בחו"ל. אין ישראייר אחראית לנציגים אלה, או מי מהם, לרבות, פעולותיהם ו/או מעשיהם ו/או להבטחותיהם.
העברות
העברות הנוסע מנמל התעופה למלון ובחזרה, מתבצעות באמצעות אוטובוס או מיני-ואן או מונית מאספים (להלן – "ההסעה"), ועל כן, יתכן כי הנסיעה תתארך עקב איסוף/הורדת נוסעים נוספים בבתי מלון שונים ו/או עומסי תנועה ו/או עיכובים במעברי הגבול אשר עליהם אין לישראייר כל שליטה. בחלק מבתי המלון אין באפשרות ההסעה להוריד/לאסוף את הנוסעים מפתח בית המלון, אלא במיקום אחר, המצוי בקרבת בית המלון. ההסעה לא תמתין לנוסעים מאחרים, ונוסע שלא יגיע במועד שנקבע למקום האיסוף, יישא בתוצאות ובהוצאות הכרוכות בכך. יודגש, כי על הנוסע לוודא מראש לאיזו טיסה הוא רשום ומה שעת ההסעה שנקבעה עבורו. בכל מקרה, ישראייר אינה יכולה להיות אחראית לתקינות ו/או תחזוקת ההסעות ואיכות השירות בעניין זה. בנוסף, אין ישראייר מתחייבת כי ההסעה תהיה ממוזגת ו/או כי המיזוג יפעל ו/או יהיה תקין. האוטובוסים, המוניות והמיני-ואנים המקומיים, המשמשים להעברות רגילות, אינם מותאמים לנוסעים הנדרשים לכיסא גלגלים. על כן, וככל שיש צורך בהזמנת רכב המותאם לנוסע הנדרש לכיסא גלגלים, על המזמין להודיע על כך לישראייר כבר בעת ביצוע ההזמנה, ויחוייב בתוספת תשלום שתחול על הנוסע.
סיורי בחירה
סיורי הבחירה נמכרים ומבוצעים על ידי ספקים מקומיים ו/או נציגים מטעמם בעת ביצוע ההעברות ו/או בבתי המלון, לפי הזמנה פרטנית של הנוסע, ואינם כלולים במחיר החבילה הנרכשת, כך שיהיו כרוכים בתשלום נוסף ישירות לנציג הספק המקומי שמארגן סיורים אלו (או לנציגים מטעמו). לישראייר אין כל חלק בסיורי בחירה אלו והיא אינה נושאת באחריות מכל מין וסוג שהוא, בגין סיורי בחירה אלו ו/או לכל הקשור בהם. למען הסר ספק, ומבלי לפגוע בכלליות האמור לעיל, מוסכם על הנוסע כי כל פעילות ספורטיבית או אחרת שתיעשה על ידו ו/או על ידי אחרים, במישרין ו/או בעקיפין, במהלך שירותי התיירות שנרכשו על ידו, תיעשה על אחריותו האישית בלבד (אף אם השירות מוצע במסגרת השירותים שנרכשו), וכל נזק או פגיעה בעקבות ביצוע הפעילות הנ"ל, לא יהוו הצדקה לביטול ו/או שינוי ההזמנה.
השכרת רכב
נוסע אשר ברצונו לשכור רכב דרך ישראייר, יבצע הזמנה שתועבר לספק חברת ההשכרה בארץ או בחו"ל. תפקידה של ישראייר מתמצה בהוצאת שוברי ההזמנה כהלכה, על מנת לקשר בין השוכר לבין ספק חברת ההשכרה בארץ או בחו"ל. השכרת רכב הינה בהתאם לתנאי חברת ההשכרה ממנה מושכר הרכב על ידי הנוסע וביצוע ההזמנה הינו באחריות חברת ההשכרה בלבד וכפוף לתנאי חברת ההשכרה. באחריות הנוסע לקרוא את התנאים המופיעים על גבי שובר השכרת הרכב. לגבי השכרת רכבים בחו"ל, על הנוסע לבדוק בקפידה אילו שירותים כלולים בחבילה מאחר ויתכנו מצבים בהם יחולו על הנוסע חיובים בגין שירותים נלווים נוספים, שאינם כלולים במחיר ההשכרה ואותם יהיה על הנוסע לשלם ישירות לספק בחו"ל. בטרם ביצוע ההזמנה להשכרת רכב, באחריות הנוסע לעדכן את ישראייר באשר לגילו ובפרט אם גילו נמוך מ-25 שנים, כיוון שברוב המדינות יש תוספת תשלום לנהגים עד גיל 25, בגין ביטוח נהג צעיר. על הנוסע (הרשום בשובר) להצטייד בכרטיס אשראי בינ"ל על שמו וברישיון נהיגה ישראלי ביחד עם רישיון בינ"ל, כשהם תקפים ופרטיהם זהים. במועד ביצוע ההזמנה, על השוכר להקפיד למסור את שעת הגעתו המשוערת לתחנת ההשכרה. הרכב המוזמן יישמר עבורו עד שעתיים משעת ההגעה המצוינת על גבי שובר ההשכרה. על השוכר לוודא מראש, כי לא חלות הגבלות לגבי מסלול הנסיעה המתוכנן שלו, כגון: כניסה לארצות, מעבר על גבי מעברות וכדומה. שובר ההשכרה תקף אך ורק בתחנת ההשכרה המצוינת על גבי השובר, ורק בתאריך ובשעה הנקובים בו לצורך איסוף הרכב, כפי שנקבע מראש בישראל.
יום השכרה: הינו בן 24 שעות (או כל חלק מהן) מרגע קבלת הרכב המושכר. על כל איחור בשעת החזרת הרכב, או הארכת השכירות של הרכב מעבר למספר ימי השכירות שהוזמנו ושולמו מראש, יחולו חיובים נוספים בהתאם למחירון המקומי של חברת ההשכרה, בתוספת ביטוחים ותשלומי חובה מקומיים. חלה חובה להחזיר את הרכב המושכר במסגרת שעות העבודה של תחנת ההשכרה על מנת שחוזה ההשכרה ייסגר בנוכחות הנוסע. במקרה של איסוף ו/או החזרת הרכב שלא בשעות העבודה, יחויב הנוסע בתשלום נוסף במקום.
גיל השוכר: נהוג לקבוע גילאי מינימום ומקסימום. הללו משתנים ממדינה למדינה ויש לבררם בעת ביצוע ההזמנה.
איסוף הרכב: על השוכר להצטייד ברישיון נהיגה ישראלי ובינלאומי ברי תוקף לשנה ממועד איסוף הרכב, כרטיס אשראי בינ"ל ודרכון על שמו. פרטי כרטיס האשראי ימסרו כביטחון לביצוע יתרת התשלום, להחזרת הרכב במצב תקין ובמועד שנקבע בשובר ההשכרה. לא יתקבל פיקדון במזומן.
שובר ההשכרה: תקף אך ורק כלפי שוכר הרכב (בעל השובר), לפי הפרטים המופיעים בו (חברת ההשכרה, תחנת ההשכרה, תאריך, שעה, קבוצת רכב וכד') ואשר צוינו על גביו מראש בישראל. כל שינוי בפרטים המופיעים על גבי השובר הינם באחריותו הבלעדית של השוכר. הנפקתו של השובר הינה הוכחה לביצוע ההזמנה בלבד ואינה מהווה חלק מחוזה השכירות אשר נחתם בין חברת ההשכרה לבין שוכר הרכב. תנאי החוזה אשר נחתמו בחו"ל מול חברת ההשכרה הם המחייבים. ימי השכירות המופיעים על גבי השובר אינם ניתנים לפיצול להשכרות נפרדות. אובדן השובר הינו באחריות השוכר בלבד. יש לשים לב לתשלומים שאינם כלולים במחיר ההשכרה ואותם יש לשלמם בחו"ל (כגון דלק, מיסים מקומיים, ביטוחים, נהגים נוספים, מושב בטיחות לתינוק וכד').
סוג רכב: חברת ההשכרה אינה מתחייבת לספק רכב מדגם מסוים, אלא מקבוצת רכבים מסוימת בלבד. כל קבוצה מכילה מספר סוגים של כלי רכב הניתנים לשינוי מעת לעת ע"י חברת ההשכרה.
כיסוי ביטוחי CDW: הנו ביטוח לכיסוי נזקים שנגרמו (ככל שנגרמו) לרכב השכור, תוך שהשוכר יישא בתשלום השתתפות עצמית ראשונית במקרה של נזק.
כיסוי ביטוחי TP: הנו ביטוח לכיסוי נזק שנגרם כתוצאה מגניבת הרכב השכור, תוך שהשוכר יישא בתשלום השתתפות עצמית ראשונית במקרה של נזק כאמור. אנו מפנים את תשומת לב הנוסע לכך, שהכיסויים הביטוחיים לעיל, אינם מכסים נזק שייגרם למרכב התחתון של הרכב ולצמיגים. במקרה של תאונה או גניבה או קרות אירוע אחר הקשור ברכב השכור, על שוכר הרכב לפעול בהתאם להוראות חברת ההשכרה ממנה שכר את הרכב.
שינויים וביטולים: בגין כל שינוי שיבוצע בהזמנה של השכרת רכב, יונפק שובר חדש. לא יינתנו החזרים עבור ניצול חלקי של השובר. נהגים נוספים (מעבר לשוכר) יירשמו בתשלום נוסף על פי תנאי חברת ההשכרה לאחר הצגת דרכון ורישיון ישראלי ובינלאומי על שמם בלבד, ובתנאי שלא יחולו עליהם מגבלות גיל, וותק ורישיון. כל התחייבות ו/או הבטחה בעל פה להחזר כספי אשר ניתנה על ידי גורם זה או אחר בחו"ל, איננה מחייבת את ישראייר.
שירותי חניה: ישראייר אינה אחראית לשום נזק ו/או אובדן שיגרמו לרכב ו/או לרכוש הנמצא בו וכן לא תישא בתשלום ו/או הוצאה הנובעת או קשורה למתן שירותי חניה על-ידי ספקי השירותים ו/או לנסיעה בכבישי אגרה.
חילוקי דעות: ישראייר לא תשמש ככתובת לתביעות משפטיות כנגד חברת ההשכרה. מקום השיפוט בין השוכר לחברת ההשכרה יהיה כפי שיקבע בחוזה שבין השוכר לבין חברת ההשכרה בחו"ל כאמור, וככל שלא יירשם, יהיה מקום השיפוט בארץ היעד בלבד. קבלת השובר ומימושו על ידי השוכר מהווים את הסכמתו לתנאים המצוינים בפרק זה לעיל ובתקנון זה בכלל. מקום השיפוט בכל תלונה כנגד ישראייר יהיה כאמור בפרק "דין ושיפוט" שבתקנון זה להלן.
בתי מלון
במרבית בתי המלון בארץ ובחו"ל גילו של לפחות אחד מהנוסעים בהזמנה חייב להיות מעל גיל 21, אחרת לא יתקבלו הנוסעים במלון והעלויות הכרוכות בכך יחולו על הנוסעים בלבד. בנוסף לכך שמורה הזכות לישראייר שלא להחזיר לנוסעים את מחיר המלון והאחריות לנזקים שיגרמו לישראייר תחול על הנוסעים בלבד. פרטי המלון המבוקש הינם בגדר בקשה בלבד וישראייר אינה מחויבת בכך, כל עוד לא נתקבל אישורו הסופי של ספק המלון. במידה ולא יתקבל אישור מהמלון המבוקש, יוצעו לנוסע אלטרנטיבות שונות בהתאם למה שיוצע על ידי ספק המלון. עם קבלת האישור למלון, תימסר לנוסע הודעה על כך. במידה והנוסע מתכוון להגיע למלון לאחר השעה 18:00, יש להודיע על כך לישראייר מראש, בעת ביצוע ההזמנה, או לחילופין, הנוסע יכול להודיע מראש בעצמו למלון שפרטיו רשומים על גבי השובר שקיבל מישראייר, אך אם לא תימסר ההודעה מראש, ישראייר לא תישא באחריות כלשהי במקרה שלא יישמר חדר עבור הנוסע. במידה וסדרי נסיעתו של הנוסע השתבשו באופן שיגרום להגעה מאוחרת, הוא יהיה אחראי להודיע על כך ישירות למלון, תוך שמירת שם העובד/ת בקבלה, לו/ה נמסרה ההודעה לגבי ההגעה המאוחרת. יובהר, כי דירוג בתי המלון נקבע על ידי רשויות התיירות המקומיות ו/או ספקים מקומיים (כפי שלדוגמה קיים באנגליה), והכל על-פי הקריטריונים המקובלים באותו מקום. ישראייר תעשה כל שביכולתה לאכסן את הנוסע בבית המלון שהוזמן על ידו במקור, ואולם יתכנו שינויים בשל רישום יתר שמבוצע לעיתים על ידי בתי המלון ו/או ספקי המלון ו/או בשל סיבות אחרות שאינן תלויות בישראייר. מודגש בזאת, כי זהות בית המלון, להבדיל מרמתו המובטחת, איננה חלק מההתחייבויות של ישראייר, כאשר יתכנו שינויים של "הרגע האחרון" גם לאחר שהנוסע התחיל במסע, וזאת מסיבות שאין לישראייר שליטה עליהן. במקרה שבו לא תהיה אפשרות לספק את המלון שהוזמן כאמור, ישראייר ו/או בית המלון הרלוונטי ו/או ספק המלון שומרים לעצמם את הזכות להסדיר מלון חלופי עבור הנוסע, באותו אזור או באזור אחר, ובתנאי שבית המלון יהיה ברמה דומה לזה שהוזמן במקור. במקרה של העברה למלון בדרגה נמוכה יותר יזוכה הנוסע בהפרש המחיר, במידה וקיים לפי התמחור של ישראייר, ובתנאי שספק המלון ו/או בית המלון המקורי ישיבו לישראייר את העלות המלאה עבור הלינה במלון המקורי. בהוצאות ההעברה למלון החלופי יישאו המלון ו/או הספק בחו"ל ו/או הנוסע בלבד, בהתאם לנסיבות המקרה. לצורך קבלת החדר בבית המלון, יידרש הנוסע להפקיד פרטי כרטיס אשראי בינלאומי כעירבון. שעת הכניסה לחדרים ופינויים הנה על-פי מדיניות כל מלון ומלון, ולרוב הכניסה הינה החל מהשעה 15:00 ופינוי עד השעה 10:00 בבוקר, וזאת על מנת לאפשר לעובדי המלון לארגן את החדרים עבור האורחים הבאים – והכל, בלי קשר למועדי הטיסות ולכן יתכנו מקרים שבהם הנוסע יאלץ להמתין עד לקבלת החדר/ים או לאחר פינוי החדרים, בהתאם לשעות הנ"ל. האכסון בבתי המלון יהיה בחדרים זוגיים עם מיטה כפולה או שתי מיטות נפרדות, כפי שיקבע על ידי בית המלון הרלוונטי. אין באפשרות ישראייר להתחייב לסוג המיטה מראש, אף אם הנוסע ביקש מראש סוג מסוים. יתכן כי חדר ליחיד יהיה קטן יותר מחדר זוגי. נוסע המעוניין בחדר ליחיד חייב להזמינו מראש בארץ תמורת תשלום נוסף. ישראייר אינה מתחייבת לקבל או לאשר הזמנת חדר ליחיד לכל נוסע שיבקש זאת. במקרה של הזמנת חדר ל-3 אורחים, תיתכן אפשרות שתוכנס מיטה או מיטות נוספות (לעיתים מיטה מתקפלת או ספה נפתחת) לחדר זוגי, והכל לפי שיקול דעתו הבלעדי של בית המלון. יובהר, כי לישראייר אין כל אפשרות להבטיח חדר גדול יותר במקרה זה. בארה"ב וקנדה הנוהג הוא שבתי מלון מספקים חדר עם 2 מיטות בלבד, לרוב 2 מיטות זוגיות. משפחה בת 3-4 נפשות המבקשת חדר אחד, תתאכסן בחדר עם שתי מיטות כמוסבר לעיל, לפחות אחת מהן תהיה זוגית ולא תוכנס מיטה נוספת לחדר. אם יתגלה כי בעת ביצוע ההזמנה נוסע מסר מידע שגוי על גילו של ילד בחדר הורים על מנת לקבל מחיר מוזל יותר, הוא יחויב מיידית על ידי בית המלון או ספק המלון או על ידי ישראייר, בתשלום מחיר מלא עבור הילד, על פי מחירון המלון, גם אם הדבר התגלה לאחר שובו של הנוסע ארצה, וללא אפשרות לקבל החזר. בבתי מלון אין זהות מושלמת בין החדרים, לרבות מבחינת רמתם ו/או גודלם ו/או תכולתם. יתכנו מקרים שבהם יקבלו נוסעים חדרים "פחות טובים" מחדרים שקיבלו נוסעים אחרים, ובכל מקרה, שיבוץ הנוסעים בחדרים נעשה על ידי הנהלת המלון ובאחריותה ואין הדבר בשליטת ישראייר. לא ניתן להבטיח קומה, נוף מסוים, אגף, מיקום בקומה, סוג חדר מסוים, חדר עם מקלחת או אמבטיה או קבלת חדרים עם דלת מקשרת. במספר בתי מלון קיימים בנוסף לבניין המרכזי גם אגפים שונים, וילות ובונגלוס, המהווים חלק בלתי נפרד מהמלון, ואין ישראייר יכולה להבטיח שהנוסעים ישתכנו בבניין המרכזי. בארצות רבות, בתי המלון או חלקם, אינם בהכרח ממוזגים. בבתי מלון ממוזגים, ישראייר אינה מתחייבת שהמיזוג יפעל בצורה מושלמת ו/או כי לא יהיו תקלות במערכת מיזוג האוויר. בבתי מלון ממוזגים תיתכן הפסקת פעילות המזגן בחודשים מסוימים ו/או בשעות מסוימות וזאת על-פי נוהגי המלון ו/או בהתאם לתקנות האנרגיה בכל מדינה (כפי שקיים לדוגמא בטורקיה או ביוון). השיבוץ בחדרים, תחזוקת, תקינות ו/או הפעלת מערכות, שירותים ומתקנים במלון לרבות מעלית, מזגנים וכיו"ב, כמו גם, זמינות ו/או איכות ו/או טיב השירותים והמזון הניתנים במלון, וכן, קיומם של שיפוצים מכל סוג שהוא, המתבצעים במלון ו/או בחדרים ו/או בסביבתם, רעש במלון ו/או בסביבתו הנגרם מרחוב סואן, תחנת רכבת ושדות תעופה ו/או עקב עבודות ברחוב או בסביבה וכל מטרד אחר במלון – כל אלה אינם בשליטת ו/או בהשפעת ישראייר ולפיכך אינם באחריותה, כי אם באחריות המלון בלבד. חלק מהשירותים המוצעים על-ידי בית המלון הינם עונתיים ואינם פועלים בכל ימות השנה, ובכל אופן, הנהלת בית המלון המוזמן רשאית לסגור מתקנים ו/או להפסיק מתן שירותים, על פי שיקול דעתה הבלעדי ואין לישראייר כל אחריות למצבים אלה. יודגש, כי לא חלה על הנהלת המלון חובת דיווח על עצם קבלתה של החלטה כאמור, ולא תתקבל כל טענה בדיעבד, בגין היעדר יכולת ניצול מתקן ו/או שירות כלשהו וישראייר לא תהא אחראית לתלונות במידה ואחד מהשירותים במלון לא היה פעיל. דרישות מיוחדות לעניין חדרים בבתי מלון, לרבות בנוגע לנושאים המפורטים לעיל, לא יחייבו את ישראייר, אלא אם ישראייר אישרה דרישות אלו בכתב ומראש לנוסע, באופן מפורש. בקשה לספק עריסת תינוק לחדר, הינה בגדר בקשה בלבד וביצועה בפועל הינו באחריות המלון ובהתאם לאפשרויותיו של המלון בלבד. בחלק מבתי המלון נדרשת בגין העריסה תוספת תשלום ישירות למלון. בשום מקרה, ישראייר לא תהיה אחראית על תוכן הפרסומים המופיעים באתר האינטרנט של המלון ו/או סוכנויות נסיעות אחרות ו/או חברות תיירות אחרות. במרבית בתי המלון (גם במלונות על בסיס הכל כלול), נדרש תשלום נוסף ישירות למלון עבור שירותים מיוחדים ועבור השימוש במתקנים ו/או שירותים כמו סאונה, מסאג', חדר כושר, מגרשי טניס, ספורט ימי, הזמנת סרטים, אינטרנט, מיני בר, אלכוהול תוצרת חוץ, מיצים טבעיים, כספת, חניה, שמשיות ומגבות לבריכת שחייה וכד', ולכן, בטרם השימוש במתקנים ו/או שירותים שאינם כלולים באופן מפורש בהזמנה, על הנוסע לברר במלון, האם השימוש בהם כרוך בתשלום נוסף, שכן, ישראייר לא תהיה אחראית לדרישות תשלום בגין השימוש בשירותים אלה, והנוסע יחויב בתשלום עבורם. במלונות על בסיס הכול כלול, שירותי אוכל ושתייה ניתנים עד השעה 23:00 ומעבר לשעה זו יחויב הנוסע בגין שירותים אלו. ייתכן כי המלון ישנה את תנאי הכול כלול ושירותים מסוימים במלון יהפכו לכרוכים בתשלום ללא כל הודעה מוקדמת של המלון. בתי המלון בחו"ל גובים ישירות מהנוסע מס עירוני (אשר משתנה ממדינה למדינה ונע בין 1 ל-4 אירו ללילה לנוסע) ולישראייר אין כל קשר בנוגע לכך. מבלי לגרוע מזכותה של ישראייר לסרב לדרישות הנוסע, יצוין, כי אם בזמן השהיה בחו"ל מתעורר הצורך בשינוי או ביטול הקשור להזמנה, על הנוסע לפנות לישראייר, וזאת בהתאם לדרישת ספקי המלונות בחו"ל. שינוי או ביטול שלא ייעשה כפי האמור לעיל, אלא ייעשה ישירות ע"י הנוסע מול בית המלון, עלול שלא להיות מוכר כביטול המזכה בהשבה, והרי שהנוסע יחויב בכל סכום שבו תחויב ישראייר בגין שירות שלא בוטל/שונה כנדרש ובנוסף לכך, יחויב הנוסע בהוצאות טיפול. ביצוע הזמנה לבתי מלון בישראל מותנה בגיל מינימום 21 או לפי תנאי המלון. אורחים מתחת לגיל 21 חייבים בליווי מבוגר (מעל גיל 21). אם חלילה נתקל מי מהנוסעים בבעיה במלון, עליו לפנות בזמן אמת להנהלת המלון ו/או לסוכנות הנסיעות ו/או לישראייר, ובמידה ולא יעשה כן, לא יתקבלו תלונות על כך לאחר חזרתו ארצה.
בעת הזמנת חדר נגיש לנכים במלון (Accessible לדוגמא), יש להציג בעת הכניסה למלון תעודת נכה בתוקף, על שם האורח.
מובהר כי השהות במלון הינה לבני 18 או ביחד עם בני 18 ומעלה.
