מידע כללי לגבי טיסות ישראייר לחו"ל
נוסע המעוניין בפרטים אודות סטטוס אישור הטיסות, יכול לפנות לכתובת מייל site@israir.co.il ולקבל את המידע המעודכן המצוי בידנו. העברת המידע המעודכן בדבר אישורן של הטיסות, הינה באחריות סיטונאי הטיסות ו/או חברות התעופה המבצעות את הטיסות בפועל. ישראייר ו/או חברות התעופה ו/או סיטונאי הטיסות שומרים לעצמם את הזכות לשנות או לבטל את מועד הטיסה שפורסם, לרבות טיסות להן ניתן אישור ע"י מנהל התעופה האזרחית. הטיסות מתבצעות על ידי חברות תעופה שונות (ישראליות ו/או זרות), בטיסות שכר ו/או לואו קוסט, ומטבע הדברים, עשויים להיות בהן ביטולים, עיכובים, איחורים ושינויים בנתיב ו/או ביעד ו/או במספר הטיסה ו/או בחברת התעופה (שינוי מחברה תעופה ישראלית לזרה או ההיפך), גם ברגע האחרון ועל פי כל דין.
חברת ישראייר מפעילה לצד צי המטוסים שלה מטוסים חכורים זרים, המופעלים על ידי צוות זר שבחלקם מתוגברים בדייל/ת ישראייר. טיסות אשר מופעלות במטוסים חכורים אינן מתבצעות תחת מעטפת הביטחון הישראלי.
דחיית מועד הטיסה לאחר כניסת השבת עקב אילוצים תפעוליים ואחרים- מובהר כי במקרה בו מועד הטיסה (המראה ו/או נחיתה) יידחה לאחר כניסת השבת עקב אילוצים תפעוליים ואחרים, הנוסע לא יהיה זכאי לכל פיצוי מאת ישראייר וישראייר לא תהיה אחראית לכל נזק שייגרם לנוסע עקב כך.
על הנוסע חלה האחריות למסור לישראייר מספר טלפון בחו"ל או אמצעי תקשורת אחר כגון דואר אלקטרוני, לצורך קבלת הודעות לשינויים מישראייר. הטיסות מבוצעות על-ידי המוביל האווירי (חברת התעופה) בהתאם לתנאיו ובאחריותו, לרבות אחריותו לעיכובים, שינויים, הקדמות, ביטולים ואובדן/עיכוב או נזק לכבודה על פי כל דין, לרבות מגבלות על אחריות זו. בכל מקרה, של אובדן או נזק למטען ותכולתו, בטיסה עצמה או במהלך ההליכים השונים בנמלי התעופה, אינם באחריות ישראייר. תשומת לב הנוסע מופנית אל תנאי חוזה התובלה המפורטים בתקנון זה וכן לתנאים על גב כרטיס הטיסה שברשותו ו/או באתר האינטרנט של המוביל האווירי וניתן לבקש ולקבל את תנאי חוזה התובלה גם במשרדי המוביל האווירי. 24 שעות לפני מועד הטיסה, חלה חובה על הנוסע להתעדכן אם חל שינוי במועד טיסתו ו/או במס' טיסתו ו/או בחברת התעופה, לעומת המצוין בכרטיס הטיסה שלו. טיסות בינלאומיות מתל אביב ממריאות משדה התעופה בן גוריון (טרמינל 1 או 3) ועל הנוסע לוודא מראש אצל סוכנות הנסיעות דרכה בוצעה ההזמנה מאיזה טרמינל ממריאה הטיסה מבן גוריון ו/או מחו"ל. על הנוסע להתייצב בדלפקי הבידוק לטיסה (CHECK IN) בנתב"ג ובשדות התעופה ביעדי ישראייר מחו"ל ארצה, לאחר סיום הבידוק ביטחוני, ולא יאוחר משלוש שעות לפני מועד ההמראה הנקוב בכרטיס הטיסה. דלפקי הבידוק לטיסה (CHECK IN) יסגרו שעה לפני מועד ההמראה הנקוב בכרטיס הטיסה. באחריות הנוסע להתייצב בשער העלייה למטוס (GATE) לפחות 40 דקות לפני שעת ההמראה, שאם לא כן תהא ישראייר רשאית לא להעלותו לטיסה ולפרוק את כבודתו מהמטוס וזאת על מנת למנוע עיכוב בהמראת הטיסה. טיסות לא יעוכבו בגין נוסעים המאחרים להתייצב לבידוק לטיסה (CHECK IN) או לשער העלייה למטוס ונוסעים מאחרים לא יועלו לטיסה וישראייר לא תהיה אחראית לכל נזק שייגרם לנוסע כתוצאה מאיחורו להתייצב במועד הנדרש לטיסה והעלויות הכרוכות בכך יחולו על הנוסע בלבד. בנוסף לכך שמורה הזכות ל"ישראייר" שלא להחזיר לנוסע המאחר לטיסה את מחיר כרטיס הטיסה והאחריות לנזקים שיגרמו ל"ישראייר" תחול על הנוסע המאחר בלבד. הושבת ושיבוץ הנוסעים במטוס הינם באחריותה הבלעדית של חברת התעופה ואין ישראייר יכולה להתחייב למושב זה או אחר ו/או להושבת נוסעים מאותה משפחה ביחד במטוס, גם אם הועברה לה בקשה מראש על כך ע"י הנוסעים. בטיסות ישראייר בקוד6H ניתן לרכוש מראש הושבה במטוס. במקרה של איחור בטיסה, על הנוסע לפנות לנציגי חברת התעופה בדלפקי הבידוק בנמל התעופה לצורך קבלת סיוע. ככלל, השירות בטיסות אינו כולל ארוחות ושתייה, ואולם בחלק מטיסות ישראייר בקוד 6H, ניתן יהיה, בתשלום נוסף ועד גמר המלאי, לרכוש כריך או סלט ושתייה 48 שעות לפני מועד הטיסה ו/או ישירות במטוס. בטיסות עם חברות תעופה אחרות, ישראייר אינה אחראית לאספקת ארוחה כשרה ו/או כל סוג אחר של ארוחה, והדבר הינו באחריות חברת התעופה בלבד ובהתאם לאפשרויותיה בלבד, גם אם ישראייר נתבקשה לכך מראש. בחלק מהטיסות עם חברות תעופה אחרות תגבה חברת התעופה הרלוונטית תשלום נוסף בגין ארוחה, ישירות מהנוסע, ובהתאם לתנאים הנהוגים אצלה. על הנוסע חלה האחריות לפנות לישראייר בעניין זה ולבדוק מראש את התנאים לאספקת ארוחות בטיסתו. ישראייר תהיה רשאית להעביר נוסעים מטיסה של חב' תעופה אחת לטיסה של חב' תעופה אחרת ו/או לשנות את זמן הטיסה. לא תמיד הטיסות הן ישירות ולעיתים כלולות בנתיבי הטיסות נחיתות ביניים והחלפת מטוסים. יתכנו מקרים בהם עקב רישום יתר לטיסה שבוצע על-ידי חברת התעופה ו/או ספק הטיסה (דבר שאינו בשליטת ישראייר), ייאלץ הנוסע לטוס בטיסה שונה מזו של שאר הנוסעים בהזמנה. חלק מטיסות החזרה ארצה הינן בשעה מאוחרת שמאפשרת שהות נוספת בחו"ל, גם במקרים כאלו פינוי החדרים במלון יהיה עד השעה 10:00 בבוקר באותו היום ותמורת תשלום נוסף ישירות למלון, ובכפוף ליכולת המלון, קיימת אפשרות לבקש להמשיך ו"להחזיק" בחדר עד לשעה מאוחרת יותר כפי שיסוכם מול המלון.
קבלת מסמכי נסיעה
על הנוסע לבדוק את חומר הנסיעה, מיד עם קבלתו מישראייר או מסוכנות הנסיעות שלו, ולוודא כי כל המסמכים הרלוונטיים בידיו (כרטיסי טיסה, שוברי בתי מלון, שוברי העברות, שובר השכרת רכב ושייט וכיו"ב), וכן, לוודא כי הפרטים הרשומים במסמכים אלה אכן תואמים את פרטי הנוסע והשירותים שהוזמנו. הנוסע אחראי לפנות באופן מיידי לישראייר או לסוכנות הנסיעות שלו ככל שתימצא אי התאמה כלשהי בין פרטיו או פרטי ההזמנה, לבין המסמכים שהתקבלו אצלו, שאם לא כן, במידה והנוסע לא יפנה לישראייר זמן סביר לפני מועד הנסיעה בעניין אי ההתאמה שמצא, יהיה זה על אחריותו בלבד והוא יישא בכל הוצאה ו/או נזק שייגרמו כתוצאה מאי ההתאמה כאמור.
חברת ישראייר מפעילה לצד צי המטוסים שלה מטוסים חכורים זרים, המופעלים על ידי צוות זר שבחלקם מתוגברים בדייל/ת ישראייר. טיסות אשר מופעלות במטוסים חכורים אינן מתבצעות תחת מעטפת הביטחון הישראלי.
דחיית מועד הטיסה לאחר כניסת השבת עקב אילוצים תפעוליים ואחרים- מובהר כי במקרה בו מועד הטיסה (המראה ו/או נחיתה) יידחה לאחר כניסת השבת עקב אילוצים תפעוליים ואחרים, הנוסע לא יהיה זכאי לכל פיצוי מאת ישראייר וישראייר לא תהיה אחראית לכל נזק שייגרם לנוסע עקב כך.
על הנוסע חלה האחריות למסור לישראייר מספר טלפון בחו"ל או אמצעי תקשורת אחר כגון דואר אלקטרוני, לצורך קבלת הודעות לשינויים מישראייר. הטיסות מבוצעות על-ידי המוביל האווירי (חברת התעופה) בהתאם לתנאיו ובאחריותו, לרבות אחריותו לעיכובים, שינויים, הקדמות, ביטולים ואובדן/עיכוב או נזק לכבודה על פי כל דין, לרבות מגבלות על אחריות זו. בכל מקרה, של אובדן או נזק למטען ותכולתו, בטיסה עצמה או במהלך ההליכים השונים בנמלי התעופה, אינם באחריות ישראייר. תשומת לב הנוסע מופנית אל תנאי חוזה התובלה המפורטים בתקנון זה וכן לתנאים על גב כרטיס הטיסה שברשותו ו/או באתר האינטרנט של המוביל האווירי וניתן לבקש ולקבל את תנאי חוזה התובלה גם במשרדי המוביל האווירי. 24 שעות לפני מועד הטיסה, חלה חובה על הנוסע להתעדכן אם חל שינוי במועד טיסתו ו/או במס' טיסתו ו/או בחברת התעופה, לעומת המצוין בכרטיס הטיסה שלו. טיסות בינלאומיות מתל אביב ממריאות משדה התעופה בן גוריון (טרמינל 1 או 3) ועל הנוסע לוודא מראש אצל סוכנות הנסיעות דרכה בוצעה ההזמנה מאיזה טרמינל ממריאה הטיסה מבן גוריון ו/או מחו"ל. על הנוסע להתייצב בדלפקי הבידוק לטיסה (CHECK IN) בנתב"ג ובשדות התעופה ביעדי ישראייר מחו"ל ארצה, לאחר סיום הבידוק ביטחוני, ולא יאוחר משלוש שעות לפני מועד ההמראה הנקוב בכרטיס הטיסה. דלפקי הבידוק לטיסה (CHECK IN) יסגרו שעה לפני מועד ההמראה הנקוב בכרטיס הטיסה. באחריות הנוסע להתייצב בשער העלייה למטוס (GATE) לפחות 40 דקות לפני שעת ההמראה, שאם לא כן תהא ישראייר רשאית לא להעלותו לטיסה ולפרוק את כבודתו מהמטוס וזאת על מנת למנוע עיכוב בהמראת הטיסה. טיסות לא יעוכבו בגין נוסעים המאחרים להתייצב לבידוק לטיסה (CHECK IN) או לשער העלייה למטוס ונוסעים מאחרים לא יועלו לטיסה וישראייר לא תהיה אחראית לכל נזק שייגרם לנוסע כתוצאה מאיחורו להתייצב במועד הנדרש לטיסה והעלויות הכרוכות בכך יחולו על הנוסע בלבד. בנוסף לכך שמורה הזכות ל"ישראייר" שלא להחזיר לנוסע המאחר לטיסה את מחיר כרטיס הטיסה והאחריות לנזקים שיגרמו ל"ישראייר" תחול על הנוסע המאחר בלבד. הושבת ושיבוץ הנוסעים במטוס הינם באחריותה הבלעדית של חברת התעופה ואין ישראייר יכולה להתחייב למושב זה או אחר ו/או להושבת נוסעים מאותה משפחה ביחד במטוס, גם אם הועברה לה בקשה מראש על כך ע"י הנוסעים. בטיסות ישראייר בקוד6H ניתן לרכוש מראש הושבה במטוס. במקרה של איחור בטיסה, על הנוסע לפנות לנציגי חברת התעופה בדלפקי הבידוק בנמל התעופה לצורך קבלת סיוע. ככלל, השירות בטיסות אינו כולל ארוחות ושתייה, ואולם בחלק מטיסות ישראייר בקוד 6H, ניתן יהיה, בתשלום נוסף ועד גמר המלאי, לרכוש כריך או סלט ושתייה 48 שעות לפני מועד הטיסה ו/או ישירות במטוס. בטיסות עם חברות תעופה אחרות, ישראייר אינה אחראית לאספקת ארוחה כשרה ו/או כל סוג אחר של ארוחה, והדבר הינו באחריות חברת התעופה בלבד ובהתאם לאפשרויותיה בלבד, גם אם ישראייר נתבקשה לכך מראש. בחלק מהטיסות עם חברות תעופה אחרות תגבה חברת התעופה הרלוונטית תשלום נוסף בגין ארוחה, ישירות מהנוסע, ובהתאם לתנאים הנהוגים אצלה. על הנוסע חלה האחריות לפנות לישראייר בעניין זה ולבדוק מראש את התנאים לאספקת ארוחות בטיסתו. ישראייר תהיה רשאית להעביר נוסעים מטיסה של חב' תעופה אחת לטיסה של חב' תעופה אחרת ו/או לשנות את זמן הטיסה. לא תמיד הטיסות הן ישירות ולעיתים כלולות בנתיבי הטיסות נחיתות ביניים והחלפת מטוסים. יתכנו מקרים בהם עקב רישום יתר לטיסה שבוצע על-ידי חברת התעופה ו/או ספק הטיסה (דבר שאינו בשליטת ישראייר), ייאלץ הנוסע לטוס בטיסה שונה מזו של שאר הנוסעים בהזמנה. חלק מטיסות החזרה ארצה הינן בשעה מאוחרת שמאפשרת שהות נוספת בחו"ל, גם במקרים כאלו פינוי החדרים במלון יהיה עד השעה 10:00 בבוקר באותו היום ותמורת תשלום נוסף ישירות למלון, ובכפוף ליכולת המלון, קיימת אפשרות לבקש להמשיך ו"להחזיק" בחדר עד לשעה מאוחרת יותר כפי שיסוכם מול המלון.
קבלת מסמכי נסיעה
על הנוסע לבדוק את חומר הנסיעה, מיד עם קבלתו מישראייר או מסוכנות הנסיעות שלו, ולוודא כי כל המסמכים הרלוונטיים בידיו (כרטיסי טיסה, שוברי בתי מלון, שוברי העברות, שובר השכרת רכב ושייט וכיו"ב), וכן, לוודא כי הפרטים הרשומים במסמכים אלה אכן תואמים את פרטי הנוסע והשירותים שהוזמנו. הנוסע אחראי לפנות באופן מיידי לישראייר או לסוכנות הנסיעות שלו ככל שתימצא אי התאמה כלשהי בין פרטיו או פרטי ההזמנה, לבין המסמכים שהתקבלו אצלו, שאם לא כן, במידה והנוסע לא יפנה לישראייר זמן סביר לפני מועד הנסיעה בעניין אי ההתאמה שמצא, יהיה זה על אחריותו בלבד והוא יישא בכל הוצאה ו/או נזק שייגרמו כתוצאה מאי ההתאמה כאמור.
